Životný štýl - Intermittent fasting (prerušovaný pôst)

Autor: Marek Blanar | 15.8.2019 o 9:31 | (upravené 16.8.2019 o 20:46) Karma článku: 1,22 | Prečítané:  643x

Dobrý deň, ak ste sa Vy alebo Váš rodinný príbuzný zaujímali o začatie intermittent fastingu (ďalej len IF), tento článok bude jeho kompletný prehľad a dozviete sa všetko potrebné. 

Ak čítate tento článok, pravdepodobne máte záujem zmeniť svoju postavu, celkový životný štýl a hľadáte motiváciu. Ja Vám skúsim predstaviť môj obľúbený typ stravovania - prerušovaný pôst.

Čo je IF ?

Prerušovaný pôst je jednoducho praktika dlhého časového obdobia prijímania nulových kalórií - v podstate môžte piť iba čistú vodu, čiernu kávu alebo čaj. Existuje veľa variantov IF, ale moja uprednostňovaná metóda zahŕňa hladovanie po dobu 16 hodín a osemhodinovej fázy jedenia, ktoré sa bežne nazýva „kŕmenie“. Tento typ IF sa často nazýva pôst ,,16-8". IF je veľmi jednoduchý na začatie pre všetky vekové skupiny, začiatočníkov aj pokročilých. IF nieje diéta ale časový rozvrh jedla. Zameriavate sa na špecifické obdobie, kedy sa zdržiavate akéhokoľvek príjmu kalórii a obdobie jedenia, kedy prijmete všetky kalórie v rámci dňa. 

Fyzické benefity IF

IF má obrovské výhody a preto sa stáva populárnejšou stále viac a viac. Zahŕňa dramatickú stratu váhy, zvyšuje hustotu svalov, zlepšuje pokožku, hustotu vlasov a ďalšie. To všetko je spôsobené vďaka uvoľňovaniu adrenalinu, noradrenalinu a epinefrinu , ktoré umožňujú telu preniknúť do tukových zásob a chránia svalovú hmotu. Telo má mnoho hormonálnych funkcií ktoré su prevenciou pred stratou svalov, čím získate všetky benefity straty tuku bez straty svalstva.

16-8 IF 

Najznámejši a najpoužívanejší typ IF. Zahŕňa 16 hodinové okno pôstu a 8 hodinovú dobu jedenia, čo neznamená, že počas týchlo ôsmych hodín nonstop jete. 16 hodinový IF je minimum, odkedy každou ďalšou hodinou získavate ďalšie a ďalšie benefity. Ja osobne som dobu pôstu mal od 22:00 - 14:00 nasledujúceho dňa a 14:00 - 22:00 fázu jedenia, ale je len na Vás ako si to nastavíte. Do fázy pôstu sa zahrňa aj spánok. 

Čo možno konzumovať v čase pôstu

Voda, neochutené minerálky

Čierna káva - bez mlieka, cukru, smotany ... Koféin podporuje Váš pôst nielen tým že zvyšuje spalovanie tuku, ale podporuje aj omladzovanie buniek zvané Autophagy - prirodzený regulovaný mechanizmus bunky, ktorý odstraňuje nepotrebné alebo dysfunkčné komponenty a umožňuje riadnu recykláciu bunkových komponentov.

Čaje - zelený, čierny čaj - opäť bez ochucovadiel

Ako ukončiť fázu pôstu (prvé jedlo)

Prvé jedlo je spravidla najmenšie. Tu uvediem 3 príklady jedál, ktoré odporúčam najviac:

1. Vývar z kostí - kolagen pomáha obnoviť črevnú mikroflóru

2. Avokado 

3. Řyžové chlebiky - 2-3 kusy

4. Proteinový shake 

Veľmi dôležitá vec - nikdy nekombinovať tuky so sacharidmi v rámci prvého jedla ! To je pravidlo číslo jedna. Sacharidy zvyšujú inzulín, ktorý spôsobí, že bunky sú viac citlivé a sú schopné prijať čokoľvek čo konzumujete - zjednodušene, sacharidy spôsobia, že sa bunky otvoria a ak konzumujete v tom istom čase tuky,  bunky prijali sacharidy , ale aj tuky. Ak konzumujete sacharidy samotné, bunka prijme len sacharidy. Ak konzumujete samotné tuky, tuky nezvyšuju inzulin, takže bunky zostanú zavreté.

Dúfam, že ste získali solídny prehľad a stále viac populárnejšom IF, ktorý je skutočne pre každého. IF je ten správny protokol, v ktorom striedate fázy hladovania a jedenia. Ďakujem za pozornosť, vidíme sa pri ďalších blogoch.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.


Už ste čítali?